Update veld 3

2023 26 Februari

In de vorige nieuwsbrief is het al aangekondigd. Op MHC Weesp komt de eerste mat te liggen die volledig watervrij is. Uniek in Nederland. Hierdoor moeten we het tot half mei met twee velden doen. Dat is even aanpassen voor ons allemaal.

Trainen en spelen op twee velden
Voor de trainingen kunnen we de komende maanden maar van twee velden gebruikmaken. Daarom is het trainingsschema aangepast. Ook zullen enkele jeugdwedstrijden op zondag gespeeld worden.

Planning veld 3
In de week van 13 maart starten de bouwwerkzaamheden. Eerst starten de voorbereidingen, zoals depot inrichten en rijplaten neerleggen. Daarna wordt in vier weken tijd de oude mat verwijderd. Dit is een tijdrovende klus, omdat alles met klein materieel naar Fort Uitermeer moeten worden gebracht, waar het in grote wagens gedaan kan worden. Op de dijk mogen geen zware vrachtwagens rijden. Vervolgens worden de betonplaten aangebracht en vanaf half april wordt de ET-layer aangebracht. Hiervoor is het belangrijk dat het droog en niet te koud is. Laatste stap is het neerleggen van de mat en het hekwerk aanpassen. Half mei is het veld dan gereed.

Sproeischema veld 1 en 2
Voor veld 1 en 2 wordt er op zaterdag gewerkt met een sproeischema (mocht dat qua weer noodzakelijk zijn). Na twee wedstrijden kan er worden gesproeid. Verdeling is om te voorkomen dat veld 1 en 2 tegelijk gesproeid moeten worden.

Veld 1 veld 2
8:10 uur (zsm na veld 2) 8.00