Rechten en plichten

MHC Weesp is een hockeyclub voor haar leden en wordt gerund door leden en heel veel vrijwilligers. Als lid van een vereniging heb je rechten en plichten. Daarnaast zijn er taken die door vrijwilligers ingevuld worden.

Inschrijving

1. Een inschrijving bij MHCW wordt aangegaan voor onbepaalde tijd tot opzegging (voor regels m.b.t. opzegging zie hieronder).
  2. Een inschrijving is voor het gehele jaar en volgt de schoolkalender (start augustus/september, tot eind juni).
  3. Inschrijving is onder voorbehoud van plaatsingsmogelijkheid.
  4. Bij bevestiging van de online inschrijving en door het ondertekenen van het inschrijfformulier gaat u akkoord met de algemene voorwaarden en inschrijfvoorwaarden, waaronder de contributieregeling.
  5. Bij een tussentijdse inschrijving ontstaat de contributieverplichting vanaf het moment dat het lidmaatschap is geactiveerd door MHCW.
    a. Inschrijving voor de winterstop – volledige contributie voor het gehele jaar en de reguliere inschrijfkosten.
    b.Inschrijving tijdens of na de winterstop – 50 % van de contributie en 100% van de reguliere inschrijfkosten.
  6. Inschrijving voor uitsluitend het zaalhockey seizoen is ook mogelijk, in dat geval worden de zaalhockey contributie en de helft van de reguliere inschrijfkosten geïncasseerd.
  7. Bij her-inschrijving als lid bij MCHW worden de reguliere inschrijfkosten berekend. Nota bene: de her-inschrijvingskosten zijn o.a. bedoeld om pro-forma opzeggingen te ontmoedigen.
  8. Zodra het lidmaatschap is geactiveerd ontstaat de contributieplicht. Ongeacht of het lid wel of niet deelneemt aan de trainingen en/of wedstrijden.

Rechten
Je krijgt één tot drie keer training in de week, afhankelijk van het team waar je in speelt. De club zorgt voor een trainer en voor ruimte op het veld. Daarnaast speel je in het weekend een wedstrijd (tenzij je alleen trainingslid bent). De vrijwilligers zorgen dat de club draait en de leden hun trainingen en wedstrijden kunnen spelen op een fantastisch sportcomplex met een gezellig clubhuis. Naast de competitiewedstrijden worden regelmatig evenementen georganiseerd.

Bij je lidmaatschap hoort ook dat je verzekerd bent, dit wordt geregeld via de Koninklijke Nederlandse hockey Bond (KNHB)

Plichten
Als je kind lid is of je zelf lid bent, dan horen daar taken en verplichtingen bij.

Rijden
Voor de uitwedstrijden wordt er meestal door de coach of manager van het team een rijschema gemaakt. Dit is iets wat je met je team onderling afspreekt.

Bardienst
MHC Weesp is zelf uitbater van de horeca op het complex. Dat betekent dat de bar en de keuken door vrijwilligers gerund wordt. Het is per lid verplicht om 3x per jaar een bardienst van ca 2 uur te doen. Bij leden onder de 18 jaar wordt de bardienst door ouder of voogd gedaan. De bardienst kun je zelf inplannen als je inlogt op de website of via de LISA app. De bardienst mag niet over gedragen worden aan een jeugdlid.

Hier vind je meer informatie over bardiensten (inplannen en verplichtingen)

Zelf bardienst inplannen

Fluiten
Voor iedere hockeywedstrijd worden twee scheidsrechters opgesteld. Deze moet in het bezit zijn van een scheidsrechterskaart (bij de wedstrijden van de jongste jeugd is dat nog niet nodig). De scheidsrechterscursus wordt door de club georganiseerd. Met een kickoff op de club, daarna oefen je via e-learning in je eigen tijd.

Vanaf de D-jeugd  wordt van minimaal 1 van de ouder verwacht dat hij/zij een scheidsrechterskaart haalt (dit mag ook al wanneer het kind in de jongste jeugd speelt). Voor leden vanaf de B-leeftijd is het halen van hun scheidsrechterskaart verplicht!

Over het algemeen fluit je 2-4x per jaar (meer mag altijd). Je fluitbeurten kan jezelf indelen als je inlogt op de website.
Fluit je regelmatig wedstrijden, dan vervalt je bardienstverplichting (dit geldt niet voor oefenwedstrijden en zaalhockey). Dit geldt niet als je zelf spelend lid bent.

Meer informatie vind je hier over fluiten bij MHC Weesp

Fluitdienst indelen
Er is een informele groep op Facebook met daarop oproepen om – al dan niet tegen betaling – te wisselen of te vervangen bij een fluitbeurt.