Lustrum Festival zaterdag 7 september

Lustrum 5 September

Wat een feestelijke start van het hockeyseizoen zou moeten worden is uitgelopen op een enorme domper.
Op het laatste moment verbood de Gemeente Amsterdam de geplande opening omdat er discussie ontstond over de kaders waarbinnen deze openingsdag plaats zou vinden.
Er heerst onduidelijkheid over het al dan niet moeten aanvragen van een vergunning aangezien het volgens de hockeyclub een feestelijke opening van het seizoen betreft op eigen terrein en een besloten karakter heeft bedoeld voor leden van de vereniging. De gemeente stelt onder andere dat voor het plaatsen van een luchtkussen en het draaien van versterkte muziek het aanvragen van een vergunning vereist is.
MHC Weesp was bereid aanpassingen te doen waardoor de opening in aangepaste vorm alsnog door zou kunnen gaan, echter de gemeente Amsterdam was niet bereid enige ruimte te geven en legde op vrijdagavond om 23.55 uur een preventieve dwangsom op van maar liefst € 100.000 als MHC Weesp besloot het festijn alsnog te laten plaatsvinden.
Het organiseren in afgeslankte vorm binnen de horeca-exploitatievergunning was voor de lustrumcommissie op dergelijke korte termijn niet te realiseren en besloot daarop de stekker eruit te trekken.
De hockeyclub zal de komende weken nogmaals in gesprek gaan met de gemeente Amsterdam om duidelijkheid te krijgen aan welke regels activiteiten binnen de kaders plaats kunnen vinden en zijn met name benieuwd welke precedentwerking dit standpunt van de gemeente voor alle sportverenigingen binnen de gemeente zal hebben.
Het bestuur van de vereniging is de lustrumcommissie zeer dankbaar en betreurt de situatie ten zeerste.