Eerste Hulp Bij Ongelukken

2021 24 Augustus

Een nieuw seizoen met nieuwe kansen. Op een doelpunt, een strafcorner, nieuwe teamgenoten en trainer. Maar ook kans op nieuwe blessures, verwondingen en ander leed.

We vinden het belangrijk om blessures zoveel mogelijk te voorkomen en, mocht er toch iets gebeuren, de gevolgen ervan zo klein mogelijk te houden.

Afgelopen week hebben we helaas ook te maken gehad met een reanimatie. Gelukkig is er snel gehandeld en gaat het goed met de betrokkene, maar we realiseren ons wel weer dat goede informatie van levensbelang is.

Daarom een aantal belangrijke dingen om te weten:

• Tijdens wedstrijden en trainingen zijn gebits- en scheenbeschermers verplicht.
  • Als er blessures tijdens wedstrijden of trainingen plaatsvinden, laat een coach, manager of trainer de bijlage raadplegen. Of nog beter, lees deze nu alvast goed door zodat je weet wat je moet doen (en wat niet). Dit overzicht hangt ook in de dugouts, bij de AED bij de ingang en bij de bar.
  • De EHBO kist ligt onder de bar in het clubhuis (aangegeven met een EHBO-sticker); is iets (bijna) op, geef dat dan door aan Evelien van Amsterdam [email protected] of 06-10891946.
  • Hier ligt ook ijs; pak ook een hoesje en maak deze bij voorkeur even nat; hiermee voorkom je dat de huid bevriest (of pak een geel poetsdoekje uit de keuken, gebruik liever geen theedoek).
  • De AED hangt bij de ingang van het clubhuis.
EHBO bij MHC Weesp

Heb je vragen of suggesties, mail deze naar [email protected]