Update: herstart competitie in januari

2020 15 November

Ondanks het stoppen van de competitie in oktober zijn de trainingen van de (jongste) jeugd doorgegaan. Ook hebben zij de afgelopen weken leuke onderlinge wedstrijden gespeeld. De jeugdleden waren erg enthousiast. De KNHB is van plan om in januari de competitie te hervatten, dus ook van de senioren. Dit is een mooi vooruitzicht. Dit betekent dat we al in januari zullen starten met de veldtrainingen. Veel eerder dus dan normaal, dan starten we in maart. Hieronder voor alle leden informatie over de herstart van de competitie. Daarnaast ook informatie over de laatste trainingsweken van de (jongste) jeugd in 2020 en de financiële consequenties van het doortrainen in de winter voor de (jongste) jeugd.

Herstart competitie januari 2021
Of de competitie in januari inderdaad kan starten is afhankelijk van de coronapandemie. We volgen net als jullie de persconferenties hierover van de regering en geven een update zodra ook de KNHB hun plannen bekend hebben gemaakt. Aangezien de senioren al lang niet hebben mogen hockeyen, wordt er binnen het bestuur nagedacht over een aangepaste contributie. Zodra ook hier meer duidelijkheid over is, zal dit worden gecommuniceerd. Voor nu gaan we ervan uit dat voor alle leden de trainingen volgens het trainingsschema op 4 januari weer beginnen. We hopen jullie dan allemaal weer te zien.

Trainingen (jongste) jeugd laatste weken 2020
  • Weekend 21/22 november
    Hockey clinic voor (Jongste) Jeugd: zaterdag 21 november jongste jeugd en  D-jeugd georganiseerd door Daniel en Allard. Zondag 22 november C, B en A-jeugd georganiseerd door Björn en Leon. Meer informatie volgt via coaches.
  • Week 48 (23-27 november)
    Op woensdag 25 november heeft de jongste jeugd (excl E8) pietentraining. Dit is ook de laatste training in 2020 voor de jongste jeugd (excl E8). Hun trainingen starten weer in week 1 van 2021.
  • Week 49, 50 en week 51 (30 nov - 18 dec.)
    De jeugd en E8 teams trainen met aangepast trainingsschema. Dit schema wordt uiterlijk maandag 16 november gepubliceerd. Elk team traint één keer op een doordeweekse dag. De trainers worden geregeld door de club. In het weekend wordt niks georganiseerd door de club. Teams mogen meer trainen. Zij zijn dan zelf verantwoordelijk voor een trainer. Coaches kunnen voor het vastleggen van een veld contact opnemen met Daniel Hulkenberg (hockey technisch manager MHC Weesp). Zie nieuwsbericht van 26 november
  • Week 52-53/1 (21 dec - 3 jan)
    Hockey vanuit de club ligt stil. Teams mogen meer trainen. Teams zijn dan zelf verantwoordelijk voor een trainer. Coaches kunnen voor het vastleggen van een veld contact opnemen met Daniel Hulkenberg (hockey technisch manager MHC Weesp).
Extra kosten trainingen (jongste) jeugd
Het is jammer dat de competitie stil gelegd is in oktober en we niet kunnen zaalhockeyen. Als de plannen lopen zoals nu bedacht, starten we weer op het veld  begin januari. Het veldseizoen is dus veel langer. Normaal wordt er in de maanden december, januari en februari niet op het veld getraind. De club heeft hierdoor extra kosten, onder andere voor de trainers, onderhoud van de velden en verlichting. We vragen aan de ouders en verzorgers van (jongste) jeugd spelers dan ook een bijdrage aan deze extra kosten. De onderstaande bedragen worden toegevoegd aan de factuur van het tweede termijn in maart. Mochten er door de coronapandemie wijzigen zijn, waardoor de plannen weer veranderen, dan kan de contributie verhoging aangepast worden. Dit laten we dan natuurlijk weten.
  • Jongste jeugd (excl E8): € 20
  • E8 + ABCD  breedte teams: € 30