Coronamaatregelen: een update (5 november 2020)

2020 5 November

UPDATE 5 NOVEMBER
De KNHB zet streep door de zaal- en midwintercompetitie voor seizoen 2020/2021. De hockeybond heeft twee scenario’s bekend gemaakt voor de herstart van de competitie: één voor januari en één voor februari 2021. Lees hier meer over op website KNHB.

Voor het komend weekend heeft de (Jongste) jeugd nog een programma met onderlinge wedstrijden. Belangrijk hierbij is dat iedereen zich aan de nieuwe aanvullende maatregelen houdt. Dus naast coaches en scheidsrechters mag er geen publiek komen kijken. Ook niet vanaf de weg of parkeerplaats, want ook dan kunnen we vanuit de gemeente problemen krijgen.

Meer informatie volgt over de hockeymogelijkheden in de komende tijd.

UPDATE 21 OKTOBER
De nieuwe coronamaatregelen zijn ingrijpend. De competitie ligt stil en alleen de (jongste) jeugd mag trainen. Zaalhockey zit er ook al niet meer in. Het zit niet mee. Maar als iedereen zich aan de regels houdt, kunnen we hopen op een snelle herstart van de competitie en ondertussen proberen we er het beste van te maken.

Onderlinge wedstrijden
De (jongste) jeugd mag trainen en onderling wedstrijden spelen, daarom worden er in de komende weken onderlinge wedstrijden georganiseerd. Het programma is gedeeld met alle coaches. Er wordt geprobeerd zoveel mogelijk wedstrijden in de LISA App aan te kondigen.

Geen zaal-, misschien wintercompetitie
Er is besloten om niet te gaan zaalhockeyen. Dus ook niet de Jongste jeugd en D-jeugd, wat eerder wel is gecommuniceerd. De reden is de gedeeltelijke lockdown. Daarnaast hebben we vanuit de bond bericht gekregen dat er weinig clubs in de omgeving meedoen. Het besluit nemen we nu, omdat terugtrekken in een later stadium veel kosten geven.
De bond is bezig om een midwintercompetitie te organiseren, hier doen we in principe aan mee. Alles in afwachting van de ontwikkelingen rondom het coronavirus.

Bij verkoudheid blijf je thuis!
Voor (jongste) jeugdspelers geldt: hebben ze klachten die passen bij corona, dan mogen ze niet naar de training of wedstrijd. Dus ook niet met verkoudheidsklachten. Eén speler met corona op de training kan zorgen voor een heleboel besmettingen. Volg dus de regels van het RIVM: heb je klachten, dan blijf je thuis en laat je je testen. Ben je positief? Overleg dan met de GGD over de te nemen stappen voor het hockeyteam. Dit verschilt per leeftijdsgroep. Als ouder informeer je altijd de coach en de rest van het team.

Lees informatie over wanneer testen en in quarantaine.