Indelen bardiensten en fluitbeurten

2020 26 Augustus

Als lid van MHC Weesp en als ouder van een kind dat lid is, heb je bepaalde rechten en plichten. Daar hoort het doen van bardienst en fluiten van wedstrijden bij. Deze diensten kan jezelf indelen. Wel zo handig, want dan wordt je niet ingedeeld op een dag dat het niet uitkomt, bijvoorbeeld tijdens een toetsweek.

Bardienst inplannen
MHC Weesp is zelf uitbater van de horeca op het complex. Dat betekent dat de bar en de keuken door vrijwilligers gerund wordt. Het is per lid verplicht om 3x per jaar een bardienst van circa 2 uur te doen. Bij leden onder de 18 jaar wordt de bardienst door ouder of voogd gedaan. De bardienst kun je zelf inplannen als je inlogt op de website of via de LISA app. De bardienst mag niet over gedragen worden aan een jeugdlid.

Lees meer over wie bardiensten moeten draaien en hoe jezelf indeelt in dit document: Informatie over bardiensten

Fluiten
Voor iedere hockeywedstrijd worden twee scheidsrechters opgesteld. Deze moet in het bezit zijn van een scheidsrechterskaart (bij de wedstrijden van de jongste jeugd is dat nog niet nodig).

Vanaf de D-jeugd wordt van minimaal 1 van de ouder verwacht dat hij/zij een scheidsrechterskaart haalt (dit mag ook al wanneer het kind in de jongste jeugd speelt). Voor leden vanaf de B-leeftijd is het halen van hun scheidsrechterskaart verplicht!

Over het algemeen fluit je 2-4x per jaar (meer mag altijd). Je fluitbeurten kan jezelf indelen als je inlogt op de website. Doe dat bijtijds, want anders gaat de scheidsrechtercommissie openstaande diensten inplannen.

Nog geen scheidrechterkaart?
De scheidsrechterscursus wordt door de club georganiseerd. Met een kickoff op de club, daarna oefen je via e-learning in je eigen tijd. Wil je je opgeven of meer informatie? Mail naar: [email protected]