Inplannen van bardiensten

2019 21 Augustus

Zaterdag 24 augustus is de aftrap van het nieuwe seizoen en tevens de opening van veld 1. Het wedstrijdseizoen begint weer vanaf zaterdag 7 september (met uitzondering van landelijke subtopklasse).  Het wedstrijdschema is ingevoerd in de LISA app en in ieder geval voor de thuiswedstijden zijn de tijden bekend. De bardiensten kunnen dan ook weer worden ingepland.

Vanaf vorig seizoen zijn we gestart met het zelf inplannen van bardiensten en wedstrijdtafel.

Je bent zelf verantwoordelijk voor het inplannen van jouw bardiensten. De diensten kun je eenvoudig zelf inplannen via de Lisa app of via de website www.mhcweesp.nl. Wanneer je zelf geen bardiensten inplant doet de barcommissie dit voor je. Je bent zelf verantwoordelijk voor het zoeken van een vervanger in het geval je niet kan, ook als je op het laatste moment, door allerlei omstandigheden, toch niet kan.

Goed om te weten:

·        Dit jaar is het ook mogelijk om bardiensten te draaien op woensdag-, en vrijdagmiddag van 14:30 tot 17:30.

·        De diensten kun je eenvoudig zelf inplannen via de Lisa app of via de website www.mhcweesp.nl. In de bijlage wordt uitgelegd hoe dit werkt. Deze handleiding kun je ook terugvinden op de website.

·        Tussen de bardienst en de wedstrijdtafel is wederom geen onderscheid. De bardienstmedewerkers voeren ook de taken voor de wedstrijdtafel uit.

·        Voor de leden die zich inplannen voor een bardienst tijdens ‘schenktijden’ (zaterdag vanaf 16:00 uur en zondag vanaf 13:00 uur), organiseren we een gezamenlijke training door Swinckels zodat je op de hoogte bent van de regels. Daarnaast het verzoek om het IVA certicaat te halen (Instructie Verantwoord Alcohol schenken: https://www.nocnsf.nl/iva ).

Wie draaien de bardiensten?

·        Alle leden en ouders van de (jongste)jeugdleden draaien per lid 3 bardiensten per seizoen (2019 – 2020).

·        Trimhockey,- en trainingsleden draaien per lid 1 bardienst per seizoen.

·        Eventuele bardiensten tijdens en na trainingsavonden of oefenwedstrijden tellen niet mee als verplichte bardienst.

·        Een bardienst is 2 tot 3 uur, afhankelijk van het tijdstip.

·        Degene die een bardienst draait, moet minimaal 18 jaar zijn.  Voor leden onder de 18 jaar nemen ouders deze dienst op zich. Meer informatie en uitleg vind je in de bijlage.

Bijvoorbeeld: Van een gezin zit vader (inclusief competitie) en twee kinderen van 8 en 15 jaar op hockey. Dit gezin draait dan 3 keer 3 bardiensten van 2 (of 3 uur). In totaal 9 blokken invullen in Lisa.

Wie hoeven geen bardiensten te vervullen?

Ben je vaste vrijwilliger en voer je één van de onderstaande functies uit, dan hoef je geen bardiensten te vervullen:

·        ereleden;

·        leden van commissies of functies (aangewezen door bestuur);

·        teamcoaches/managers lopend seizoen 2019-2020 (max 2. per team);

·        CS+ scheidsrechters;

·        bestuursleden MHC Weesp;

·        overige functies alleen bij uitzondering* en met vooraf vastgelegde toestemming van het algemeen bestuur.

*  Uitzonderingen gelden altijd voor de duur van 1 seizoen en kunnen gemotiveerd worden aangevraagd bij het algemeen bestuur.

Mocht je vragen hebben over het plannen of de werkzaamheden tijdens een bardienst kom dan zaterdag 24 augustus naar de club dan leggen we het graag uit. Je kunt ons ook altijd bereiken per mail op [email protected].