MHC Weesp

MHC Weesp is één van de grootste verenigingen in de gemeente Weesp met ruim 850 actieve spelende leden. MHC Weesp is een echte familieclub, waar gezelligheid, sportieve ambities, een goede omgang met elkaar, betrokkenheid en openheid voorop staat.

Complex
We hebben drie kunstgrasvelden, twee water- en één zandveld. In de zomer van 2015 is het nieuwe clubhuis in gebruik genomen. Iets waar we zeer trots op zijn!

Geschiedenis
MHC Weesp is opgericht in 1959, in 2019 vierden we het 60 jarig bestaan van de club. De club is begonnen op een grasveld op het fabrieksterrein van de voormalige beroemde firma Van Houten Chocolade. Daarna werd gespeeld op een veld aan de Papelaan. Later zijn we terecht gekomen op het oude terrein van voetbalclub The Victory. Daar op het sportpark Vechtoever, spelen we nu nog steeds. Met een prachtig uitzicht op de Vecht en de twee molens aan de overkant.

Prestatie-  en breedtesport
Ambities heeft MHC Weesp zeker. Op sportief vlak doen we er alles aan om zo hoog mogelijk te spelen, maar besteden ook aandacht aan de lagere teams. Prestatie- en breedte hockey vullen elkaar zo aan.  Iedereen kan presteren op zijn of haar niveau. Prestatie en gezelligheid gaan bij MHC Weesp hand in hand. Voor alle senioren en jeugdteams geldt dat er naar wordt gestreefd om tweemaal per week te trainen onder leiding van deskundige trainers, afhankelijk van de ambities. In de winter doen veel jeugd en enkele senioren teams mee met zaalhockey.

Evenementen
Jaarlijks organiseren we het gezellige All Friends toernooi. Huidige- en oudleden kunnen dan met familie en vriendenteams meedoen. Een gezellige dag op het sportpark. Voor de jeugd zijn er geregeld toernooitjes en feesten.