Openingstijden clubhuis

Het clubhuis en kleedkamers zijn gedurende het seizoen 2018/2019 geopend gedurende de volgende tijden:

-Maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag : van 15.30 uur tot uiterlijk 23.00

-Woensdag 14.30 uur tot 23.00

-Zaterdag 08.00 uur – max. 1 uur na afloop laatste wedstrijd

-Zondag open 1 uur voor 1e wedstrijd, tot max. 1 uur einde laatste wedstrijd.

Tijdens evenementen zijn er afwijkende openingstijden. Uiterlijk 23.00 uur is het clubhuis en de kleedkamers afgesloten.

Kinderen jonger dan 16 jaar horen niet achter de bar. Het is niet toegestaan om tijdens de bardienst alcohol te drinken.


Schenken van alcohol

Vanaf 1 jan 2014 schenken wij geen alcohol aan leden en bezoekers die jonger zijn dan 18 jaar. De gemeente Weesp controleert of verenigingen zich aan de wet houden. Onze club kan een zeer hoge boete krijgen wanneer wij toch alcohol verkopen aan leden en bezoekers onder de 18 jaar.

Ook kunnen jongeren onder de 18 jaar die op het terrein of in het clubhuis van MHCW alcohol bij zich hebben (open of gesloten blikje of flesje) een boete krijgen.

Zij hebben dan namelijk alcohol in hun bezit in de openbare ruimte en dat is strafbaar onder de 18 jaar. MHCW is hiervoor niet aansprakelijk.

De regels zijn als volgt:

1.Ben je tussen de 18 en 25 jaar dan laat je altijd je ID zien als je een alcoholisch drankje koopt;

2.De barmedewerkers kunnen iedereen vragen naar een ID om de leeftijd te controleren.

3.Het zelf meenemen van alcoholische dranken is niet toegestaan, ongeacht de leeftijd of evenement.

4.Het doorgeven van een alcoholische drank aan een minderjarige is strafbaar en absoluut niet toegestaan. Bij overtreding wordt door het bestuur een sanctie opgelegd aan de verstrekker van alcohol en de minderjarige die de alcohol nuttigt.

5.Pitchers mogen alleen in het clubhuis of op het terras voor het clubhuis (in het zicht van de barmedewerkers) worden uitgeschonken en genuttigd.

6.Het is niet toegestaan om alcoholhoudende drank mee te nemen naar het veld of de kleedkamers. Alleen in het clubhuis of op de bijbehorende terrassen mag alcohol genuttigd worden.


Alcohol wordt geschonken op:

Maandag – Donderdag 20.00 – 22.45 uur

Vrijdag 17.00-22.45

Zaterdag 16.00 – 22.45 uur

Zondag 13.00 – 22.45 uur

Tijdens evenementen kunnen afwijkende tijden gelden.


PIN betaling?

Graag zoveel mogelijk afrekenen via pin-betaling. Het is veilig en voorkomt misbruik. Doe dit zoveel mogelijk.

Alleen op zaterdag en zondag is er nog een mogelijkheid om contant te betalen.

Bardiensten en wedstrijdtafel in 2018-2019

Vanaf het seizoen 2018-2019 starten we met het zelf inplannen van bardiensten en wedstrijdtafel. Tot en met de herfstvakantie zullen we deze werkwijze als pilot invoeren. De diensten kun je eenvoudig zelf inplannen via de Lisa app of via de website www.mhcweesp.nl 

Hieronder wordt uitgelegd hoe dit werkt.

Samenvoegen bardienst en wedstrijdtafel

Tussen de bardienst en de wedstrijdtafel wordt geen onderscheid meer gemaakt. De bardienstmedewerkers voeren ook de taken voor de wedstrijdtafel uit.

Wie draaien de bardiensten en wedstrijdtafel

Alle leden en ouders van de (jongste)jeugdleden draaien per lid 3 bardiensten van 2 uur per bardienst per seizoen (2018 – 2019).

Trimhockeyleden draaien per lid 1 bardienst van 2 uur.

De eventuele bardiensten tijdens en na trainingsavonden of oefenwedstrijden tellen niet mee als verplichte bardienst.

Bijvoorbeeld: Van een gezin zit vader (inclusief competitie) en twee kinderen van 8 en 15 jaar op hockey. Dit gezin draait dan 3 keer 3 bardiensten van 2 uur. In totaal 9 blokken van 2 uur invullen in Lisa.

Degene die bardienst doet, moet minimaal 18 jaar zijn. Voor leden onder de 18 jaar nemen ouders (of verzorgers) deze dienst op zich.

Wie hoeven geen bardiensten te vervullen

Ben je vrijwilliger en voer je een van de onderstaande functies uit, dat hoef je geen bardiensten te vervullen:

- ereleden;

- leden van commissies of functies (aangewezen door bestuur of staan op de website);

- team-coaches/managers lopend seizoen 2018-2019 (max 2. per team);

- CS+ scheidsrechters;

- bestuursleden MHC Weesp;

- overige functies alleen bij uitzondering* en met vooraf vastgelegde toestemming van het algemeen bestuur;

* Uitzonderingen gelden altijd voor de duur van 1 seizoen en kunnen gemotiveerd worden aangevraagd bij het algemeen bestuur.

Hoe werkt het

Bloktijden

De volgende bloktijden worden gehanteerd:

Zaterdag

Zondag

08.15 – 10.00

Bloktijden verschillen per speelweekend afhankelijk van wedstrijdschema.

 

10.00 – 12.00

12.00 – 14.00

14.00 – 16.00

16.00 – 18.00

18.00 - 20.00 (afhankelijk van wedstrijdschema)


Keuzemogelijkheden
Wil je liever voor of juist na de wedstijd je bardienst draaien, je mag het helemaal zelf bepalen. Wil je meerdere diensten op 1 dag draaien, mag dat ook. Vooralsnog worden alleen bardiensten tijdens de competitiedagen op zaterdag en zondag ingepland.

Bardiensten digitaal inplannen
Je kan op verschillende manieren je bardiensten inplannen

Via de website
ga naar www.mhcw.nl  en kies voor inloggen of ga direct naar : https://team.lisa-is.nl/login. Gebruik hiervoor je lidnummer en wachtwoord.



(Je lidnummer staat altijd op je laatste factuur of in de welkomstmail die je hebt gehad bij de start. Heb je die ook niet meer in je mail stuur dan even een mail naar [email protected]. Femke stuurt je dan opnieuw je lidnummer.)

Vervolgens kom je in onderstaand startscherm.
Selecteer club.




Selecteer: Diensten




Hierna zie je alle openstaande diensten waarop je kan inschrijven, selecteer de dienst en druk op opslaan.



En de indeling is voltooid, je kan nu uitloggen.


Zelf indelen via de LISA app (mobiele telefoon)

Ga naar de Appstore of Google Play en zoek op LISA app.




-    Selecteer in de app onder ‘mijn club’  MHC Weesp;
-    Selecteer in de app in ‘Teams’  de teams van jezelf en/of je kinderen;
-    Ga dan naar ‘… meer’;
-    Selecteer ‘ Plan uw Dienst’;
-    Kies je diensten.

Meer uitleg zie hier

Wat gebeurt er als ik mijzelf niet in deel?
Leden die zichzelf niet inplannen worden ingedeeld door de barcommissie. Dit zal zijn op de openstaande plekken die er nog beschikbaar zijn. Deze indeling wordt bevestigd via een email, het is niet mogelijk om de bardienst af te zeggen, zelf ruilen of een vervanger zoeken mag wel.

Ik ben ingedeeld, maar ik kan helaas toch niet
Indien je toch niet kan, ben je zelf verantwoordelijk om de bardienst te ruilen of een vervanger van de reservelijst (tegen betaling)regelen

Ik wil of kan geen bardiensten draaien
Het vervullen van een bardienst is een van de weinige verplichtingen die je hebt als lid. Betrokkenheid bij de club is erg belangrijk daarom willen we iedereen vragen om zelf de bardienst te draaien.

Wil of kun je echt geen bardienst draaien dan kun je iemand van de reservelijst tegen betaling regelen. Je blijft echter zelf verantwoordelijk voor het aantal verplicht in te plannen bardiensten. Doe je niets dan dupeer je jezelf en andere leden.

Reservelijst
Een aantal leden staat op de reservelijst voor bardiensten. Neem contact op en maak afspraken. Hiervoor geldt een vast tarief van € 7,50,- per uur, dus € 15,00 per dienst. Dit bedrag moet je zelf met de betreffende persoon afrekenen.

Leden die bereid zijn je dienst over te nemen voor € 7,50 per uur
1.  Jip Wesseling 
2.  Sophie O' Brien
3.    …
4.    …

Zie voor een actuele lijst op de website / lisa app.

Wil je zelf op de reservelijst komen en betaald bardiensten draaien, stuur dan een e-mail aan [email protected]. Dat kan alleen als je lid bent en minimaal 16 jaar (zaterdag) of 18 jaar (zondag).

Ik kom niet opdagen voor mijn bardienst
Als je niet komt opdagen wordt er een bedrag van € 50,00  per keer in rekening gebracht door de penningmeester. Vervolgens word je opnieuw ingedeeld voor het vervullen van een bardienst.

·Kinderen zijn vanwege de veiligheid niet toegestaan achter de bar of in de keuken.



Kassa

Bij het ophalen van de clubsleutelbos voor het openen van de bar wordt ook het wisselgeld opgehaald op zaterdag en zondag. Houd rekening met de openingstijden van Bijvoet op vrijdag en zaterdag.

Al het geld wordt tijdens de openingstijd van de bar bewaard in de kassa. Alle verkopen worden direct ter plaatse afgerekend tegen de voorgeschreven prijzen.

Het barpersoneel dat de bar als laatste afsluit, maakt de kassa op, verzamelt het geld in de geldenveloppe en levert de clubsleutelbos en het geld in op het sleuteladres.

Pin betaling is alleen mogelijk als het artikel op de kassa verwerkt is en kan niet handmatig worden ingevoerd.


Eten en drinken

Het meebrengen en eten en drinken van eigen eten en drinken is alleen toegestaan na toestemming van de Accommodatie en Barcommissie.


Gebruik Keuken & Bar

Als leden houden we zelf de bar en het keuken schoon, daarom geldt ook, als je gebruik hebt gemaakt van de keuken of de bar, dat je deze weer schoon maakt, de borden en bestek en glazen schoon maakt en opruimt. Niets is zo vervelend als je op zaterdagochtend opent voor de jongste jeugd en alle glazen met bier van de vrijdagavond training staan nog op de bar en de peuken liggen voor de ingang. Houd dus rekening met andere leden. De club is niet van jou, maar van ons allemaal.

Veld reserveren

Uiteraard moedigen we aan om oefen- en/of trainingswedstrijden te organiseren. Hiervoor kunt u een veld reserveren via [email protected]

Pas na bevestiging wordt deze in clubagenda geplaatst. Tevens dient het organiserende team voor barbezetting te zorgen, zonder barbezetting zal de bar gesloten zijn. Voor reserveringen geldt, wie het eerste de velden reserveert krijgt de velden, ongeacht het team of niveau.


Clubhuis reserveren

Onder evenement verstaan wij voor het gemak alle festiviteiten waarbij meer dan 10 leden aanwezig zullen zijn. Denk aan een Thé Dansant, een veteranenfeest, een teamdiner, een toernooi of vergadering. Dus organiseer je iets op de club? Meldt dit dan minimaal vier weken van te voren [email protected]. Ook hiervoor geldt, wie het eerst komt wie het eerst maalt. Dus wil je een evenement organiseren, bespreek dit zo vroeg mogelijk.

 

Het liefst natuurlijk eerder in verband met de planning en inkoop. Bovendien heb je dan ook meer kans dat een feest, etentje etc. door kan gaan want dan maken wij de reservering in de agenda.

 

Uitgangspunten:

1.Uiterlijk vier weken van tevoren overleg door de organisatie van het evenement over het gebruik van de bar, het programma, het aantal personen, de leeftijdsgroep en wensen voor drank en eten.

2.Er is een eindverantwoordelijk voor het evenement die tot het einde van het feest aanwezig is. Deze persoon is tevens verantwoordelijk voor het alcoholbeleid en wetgeving (<18 geen alcohol).

3.De inkoop & verkoop van eten en drank verloopt via de bar/accommodatie commissie.

4.Na afloop van het evenement wordt het clubhuis schoon opgeleverd

5.Bij verstrekte muziek (DJ/Band) dient er een ontheffing worden aangevraagd, dit dient uiterlijk 4 weken van tevoren verzorgd te worden. De barcommissie vraagt de vergunning of ontheffing aan bij de gemeente.

6.Voor alle evenementen geldt dat deze binnen de gestelde openingstijden in onze vergunning worden georganiseerd.

7.Alleen in overleg kan met bar/accommodatiecommissie kan in uitzonderlijke gevallen worden afgeweken van de sluitingstijden, hiervoor is een vergunning. De hiervoor gemaakte kosten (45 euro) worden betaald door de organisator van het evenement.

 

Het aantal vergunning/ontheffingen is zeer beperkt, om deze reden kunnen afwijkende regels worden gesteld. Contact met de gemeente over vergunningen verloopt alleen via de barcommissie.