Nieuwe leden van de technische staf

2023 6 Juni

Het seizoen is bijna ten einde, daarom wordt er al hard gewerkt aan de voorbereiding van het volgende seizoen. De technische stafverantwoordelijk voor de uitvoering van het hockey technisch beleid, is aangevuld met vier personen.

Maaike Kramer gaat starten als technisch coördinator van de jongste jeugd en O12. Maaike heeft al veel ervaring met deze doelgroep bij andere clubs. Ze heeft afgelopen jaren met plezier en passie de rol van Technisch Coördinator Jongste Jeugd bij hockeyclub HBS vervuld en heeft daarnaast brede ervaring in het hockeytrainersvak. Ze heeft met MHC Weesp een plek iets dichter bij huis (= Amsterdam) gevonden. Daarnaast speelt Maaike ook zelf nog actief als keepster bij Dames 30-1 van Gooische. Maaike zal de komende weken al starten met voorbereidingen van het nieuwe seizoen en na 17 juni al op de club te zien zijn op woensdag.

Koen Bos is al gestart met zijn taak als technisch coördinator jeugd, de teams O14, O16 enO18. Koen heeft afgelopen seizoen al veel trainingen aan de jeugdteams van MHC Weesp gegeven en is trainer/coach van MO18-1. Daarbij speelt Koen momenteel zelf bij Weesp in Heren 2. Hij heeft bij HC Muiderberg ervaring opgedaan met de technische coördinatie van de jeugdlijn, maar zal zich vanaf deze zomer volledig op MHC Weesp richten.

Chantal Mies wordt aankomend seizoen hockey technisch opleider (HTO), voor de teams O14 tot en met O18. In deze rol zal ze zich bezighouden met de implementatie van het technisch beleidsplanopleidingsplan voor veld en zaal voor de jeugd en het begeleiden van trainers & coaches van de eerstelijns jeugdteams.

Bram Stedehouder komt ons als technisch coördinator keepers vanaf komend seizoen versterken. Bram speelt momenteel zelf bij Naarden H1 en heeft een geschiedenis als keeperstrainer o.a. op de Drijver Goalie Academy. Hij zal verantwoordelijk zijn voor opleiding en selectie van onze keepers. Bram zal zelf onze keepers 1 dag in de week trainen, en daarnaast ook intern keeperstrainers opleiden, zodat zij goeie trainingen aan jeugdteams kunnen verzorgen.