Wedstrijdplanning herfstperiode bekend: zelf indelen maar!

Algemeen 24 Oktober

De wedstrijden voor de herfstperiode zijn sinds vrijdag bekend en direct door ons wedstrijdsecretariaat ingepland. Daarom ook nu zichtbaar in de LISA app en op de site.

Deel je in voor bar- en fluitdienst.
Aan jullie als ouders en fluiters willen we de oproep doen om jezelf voor komende periode in te plannen; voor zowel de bar- als fluitdiensten!

Samen met de leden maken we de club
Als lid van MHC Weesp en als ouder van een kind dat lid is, heb je bepaalde rechten en plichten. Daar hoort het zo nu en dan fluiten van een wedstrijd en het doen van een bardienst bij. Deze diensten kan jezelf indelen. Wel zo handig, dan heb je zelf controle over wanneer je wordt ingedeeld. Doe je dat niet dan kun je zomaar op een onhandig tijdstip (bv tijdens een toetsweek of een weekendje weg) door onze commissies worden ingedeeld.

Fluiten is handiger MET 2 scheidsrechters
Voor iedere hockeywedstrijd worden twee scheidsrechters opgesteld door de scheidsrechtercommissie. Deze moeten in het bezit zijn van een scheidsrechterskaart (bij de wedstrijden van de jongste jeugd is dat nog niet nodig).

Over het algemeen fluit je 2-4x per jaar. Je fluitbeurten kan je ook zelf indelen als je inlogt op de website (dit kan nog niet via de LISA App). Doe dat op tijd, want anders gaat de scheidsrechtercommissie openstaande diensten inplannen.

Hoe deel ik mijzelf via de site in als scheids?
1- Ga naar mhcweesp.nl
2- Klik op Inloggen
3- Klik op Arbitrage
4- Klik op Maand en kies bijvoorbeeld November
Nu verschijnt er een scherm met alle beschikbare wedstrijden.
5- Kies een wedstrijd en klik op het Groene Fluitje.
(je ziet je fluitbeurt ook direct staan in de LISA app).

5 keer klikken, zo simpel is het.

Last van laksheid

Afgelopen periode is er heel laks omgegaan met fluitdiensten. Dit vinden wij als Bestuur niet acceptabel: een aantal scheidsrechters komt niet opdagen of zegt op het laatste moment af. Situaties waar de arbitragecommissie niets mee kan en de voornaamste gedupeerden zijn dan de teams op het veld. Heel vervelend voor onze eigen teams, maar ook vooral een slechte beurt naar de bezoekende teams toe.

Het indelen van scheidsrechters is een ingewikkelde klus, daarom willen we leden met een scheidsrechterskaart het volgende meegeven:

• Deel je zelf in via de site: zo heb je zelf invloed op wanneer je moet fluiten, dit scheelt een hoop werk en ergernis.
  • Ben je langdurig geblesseerd geef dit dan door aan de ledenadministratie en arbitragecommissie, wij kunnen hier anders geen rekening mee houden.
  • Wil je liever op zaterdag of juist zondag (zondag alleen voor ervaren scheidsrechters) geef ook dit door aan de arbitragecommissie want dan kunnen wij hier rekening mee houden.
  • Ben je ingedeeld en kun je niet, dan moet je ZELF een vervanger regelen (bv via de Facebookgroep).
    Het is het niet aan de arbitragecommissie om dat op te lossen maar aan jezelf! Regel een gelijkwaardige vervanger met het zelfde fluit-niveau en geef de naam van je vervanger door aan [email protected] voor donderdag 20:00 uur.

Bardienst inplannen, vele handen maken licht werk.
MHC Weesp is zelf uitbater van de horeca op het complex. Dat betekent dat de bar en de keuken door vrijwilligers gerund wordt. Dat scheelt namelijk heel veel geld.

Het is per lid verplicht om 3x per jaar een bardienst van circa 2 uur te doen. Bij leden onder de 18 jaar wordt de bardienst door ouder of voogd gedaan. De bardienst kun je zelf inplannen als je inlogt op de website of via de LISA app. De bardienst mag niet overgedragen worden aan een jeugdlid. De club riskeert dan een boete.

Hoe deel ik mijzelf in voor een bardienst? (in de LISA app).
1- Open de LISA app.
2- Klik op de optie meer
3- Klik op Plan uw dienst
4- Plan jezelf in op een van de ‘Groene’dagen.
(je ziet je bardienst ook direct staan in de LISA app)

4 keer klikken, zo simpel is het.

Lees hier meer over wie bardiensten moeten draaien en hoe jezelf indeelt (screenshots)