Geen zaalhockey competitie, ook niet E8 en D-jeugd

2020 8 Oktober

Update 20 oktober: Ondertussen is besloten helemaal niet mee te doen met de zaalcompetitie!

In overleg met de Beleids Technische Commissie heeft het bestuur van MHC Weesp besloten niet mee te doen met de zaalcompetitie, m.u.v. de E8 en D teams. Dit komt onder andere door de grote toename van het aantal corona besmettingen en alle onzekerheid die dit met zich meebrengt.

De volgende redenen liggen ten grondslag aan het besluit:
  • Het aantal besmettingen neemt toe, dit kan bij teams tot problemen leiden, waardoor een wedstrijd niet door kan gaan. Bij de zaal is de ruimte tot inhalen van een wedstrijd niet mogelijk.
  • Niet alleen zijn besmettingen een probleem bij spelers, ook bij vrijwilligers kan dit leiden tot problemen, bijvoorbeeld scheidrechters, dat is normaal al een flinke puzzel.
  • De ruimte om te kunnen trainen is erg beperkt, mede doordat een aantal sporthallen niet is vrijgegeven i.v.m. corona. Het zou een hele ingewikkelde puzzel zijn om het aantal teams dat wil zaalhockeyen een trainingsplek te kunnen bieden.

Midwintercompetitie
Bij de hockeybond hebben meerdere andere clubs ook aangegeven twijfels te hebben over zaalhockey dit seizoen. Daarom organiseert de KNHB dit jaar zowel een zaal als een midwintercompetitie. Als MHC Weesp willen we meedoen met de midwintercompetitie die de bond aanbiedt. Wij zijn nog in afwachting wat dit precies inhoudt, dus meer informatie zal volgen. Wij zullen via coaches inventariseren of er interesse is om als team mee te doen. We kijken de komende weken hoe we dit verder invullen en zullen berekenen wat de extra kosten hiervoor zijn (i.v.m. het extra inzetten van trainers)

Zaalhockey E8 en D
De E8 en D teams willen we wel opgeven voor de zaalcompetitie. Voor deze lichtingen is zaalhockey erg goed voor hun ontwikkeling. De organisatorische uitdagingen i.v.m. corona kunnen we voor deze groepen goed overzien. Vanuit de overheid zijn er op dit moment geen redenen om niet in de zaal te sporten, er zijn geen restricties die dit onmogelijk maken. De gehuurde zalen waar wij gebruik van maken voldoen aan de ventilatie- en andere aanvullende coronaregels.

Overige Jongste jeugd
Voor de overige Jongste Jeugd teams zullen we in principe de zaaltrainingen in Driemond, zoals we de voorgaande jaren hebben gedaan, gewoon door laten gaan (op 5 zaterdagen in januari en februari).

Meer informatie
Hopelijk zijn jullie zo voorlopig voldoende geïnformeerd, voor vragen kunnen jullie terecht bij: [email protected]