Bestuur in coronatijd, hoe is dat nou?

2020 28 Augustus

Sinds half maart lag het hockey volledig stil op de club. Gelukkig mag er nu weer getraind worden en start binnenkort de competitie. Maar hoe was het voor het bestuur om dit mee te maken? Een kort interview met voorzitter André Lauterslager.

Hoe was het voor het bestuur en als voorzitter om half maart de hele club te moeten sluiten als gevolg van corona?

Nou het was opeens heel rustig voor ons als bestuur en mij als voorzitter. Relaxed, maar dan niet om de goeie reden. Wel veel meer sportieve en zeker financiële onzekerheid. Op de komende ALV in september lichten we dat toe.

Heeft het jullie veel tijd gekost als bestuur om dit te moeten regelen?

Nee eigenlijk niet. De velden en clubhuis zijn "off limits” gemaakt voor alle leden en tot nader order gesloten gehouden. Wel was er natuurlijk communicatie naar de leden nodig, maar via website, mails en appgroepen ging dit vrij snel. Hou dus, ook nu nog, de site in de gaten en installeer de LISA app op je telefoon. Kies MHC Weesp als je thuisclub en login met je gegevens. Als je de pushberichten ook nog eens aan zet, ben je altijd op de hoogte.

Welk vraag is door leden het vaakst aan jou gesteld hierover?

"Wanneer mogen wij weer hockeyen?" Gelukkig kan dat nu weer, wel met inachtneming van de bekende regels van het RIVM.

"Is er een uitdagende toekomst ontstaan door tekorten in financiën?” Ja zeker, op de volgende ALV in september vertellen we daar meer over.

Hoe kijk je aan tegen de start van het nieuwe seizoen?

Alle bestuursleden, inclusief ik zelf hebben er enorm veel zin in. We zitten er positief in, lekker weer buiten sporten met zijn allen op onze mooie velden. Wel moeten we goed op elkaar letten en de afstandsregel van 1,5 meter handhaven als toeschouwers. Ook is het clubhuis maar beperkt bruikbaar voor de horeca, dat is natuurlijk wel jammer. De voorbereiding van alle teams zijn goed. Er wordt al hard getraind, dus we verwachten wel "vuurwerk” op het veld!🤗

Waar kijk je het meest naar uit weer als voorzitter?

Om weer naar hockeywedstrijden te kijken natuurlijk, samen met de ouders en leden, waar we elkaar weer ontmoeten. Dat sociale aspect van sport heb ik en de rest van het bestuur echt gemist.

Wat wil je de (nieuwe) leden meegeven voor het nieuwe seizoen?

Blijf alsjeblieft de 1,5 meter afstand tot elkaar handhaven buiten het veld en let op je gezondheid! Sporten is gezond, maar wel met aandacht nu in coronatijd. Wij gaan sportief als MHC Weesp een mooi seizoen tegemoet! H1 en D1 spelen in de 2e klasse. Hun doel is promoveren naar de 1eklasse. Alle jeugdteams spelen op een goed niveau