Ga zuinig om met trainingsmaterialen

2020 19 Augustus

Het seizoen gaat beginnen en daarom belangrijke informatie over het gebruik van trainingsmaterialen. Teams kunnen voor 29 augustus een setje hesjes, ballen en pionnen opvragen voor het inspelen bij wedstrijden. Materialen in de trainingskarren zijn alleen bedoeld voor de trainingen.

Hesjes, ballen en pionnen voor teams
Voor het inspelen voor bij wedstrijd kan elk jeugd- of seniorenteam gebruik maken van hesjes en ballen (in bruikleen). Pionnen zijn ook mogelijk. De coach of aanvoerder van het team kan dit aanvragen bij de materiaalcommissie via [email protected] . Vraag dit aan voor 29/8, dan kunnen we dit voor de start van de competitie uit delen.
Meer hierover in het document ‘Hockeymaterialen MHC Weesp’.

Trainingskarren
Gebruik de ballen en pionnen in de trainingskarren alleen tijdens trainingen, niet voor wedstrijden. Zorg dat alle ballen en pionnen na de training weer in de kar zitten. Ook de ballen die in de sloot terecht zijn gekomen (in het materiaalhok staat een visnet om ballen uit de sloot te vissen). Bij overdracht van de kar naar een andere trainer/team graag het aantal ballen en pionnen controleren.
Na de laatste training  het afval en hesjes uit de kar verwijderen, de kar op slot doen met het hangslot en de kar in het materiaalhok zetten.

Ballen
Trainingsmaterialen zijn een grote kosten post voor de club. Een bal kost al gauw €3.50 en elk jaar moeten we 1.200 nieuwe ballen kopen. Wees dus zuinig op  ballen en pionnen, zowel bij trainingen als wedstrijden. Elke dag blijven veel materialen op -en rondom de velden achter en ‘verdwijnen’ vervolgens. Wijs ook spelers erop als het veld niet wordt opgeruimd.