Vrijwilliger van het jaar - Peter van Ulsen

2019 10 Januari

Namens het bestuur en de vrijwilligerscommissie is afgelopen zondag Peter van Ulsen gekozen tot vrijwilliger van het jaar. Dit jaar was het wat lastiger om de vrijwilliger van het jaar naar de nieuwjaarsreceptie te lokken, omdat hij die middag om 15.45 uur moest vertrekken naar een zaalhockeywedstrijd in Utrecht. Maar met behulp van de ouders en zijn zaalhockeyteam is het toch gelukt. Waarvoor dank.

Peter heeft de afgelopen jaren veel gedaan voor de club. Hij is 12 jaar geleden begonnen met coachen van de F meisjes en is blijven coachen tot op de dag van vandaag.

Dit seizoen is hij coach MA2 maar wat heel bijzonder is, is dat hij dit seizoen ook MA2 in de zaal coacht terwijl zijn eigen dochter niet zaalhockeyt. Wat is Peter dan voor coach? Dat hebben we nagevraagd: altijd positief, winnen is niet het belangrijkste, het gaat om het plezier en gezelligheid, maar wel fanatiek en vol power.

Ook geeft hij al jaren training. Op dit moment aan MA3. En ook hier geldt weer dat zijn eigen dochter niet in dit team speelt. En als je dan aan die meiden vraagt wat vinden jullie van Peter als trainer dan krijg je terug, altijd vrolijk, positief, we leren dingen en we krijgen leuke oefeningen. Een mooier compliment van meiden van 17/18 jaar kun je niet krijgen.

Peter is ook al een aantal jaar coördinator meisjes A. Tevens is hij nooit te beroerd om een wedstrijd te fluiten.

Naast het coachen, coördineren en training geven is Peter een fanatieke trimhockeyer. Hij meldde zich in september 2009 aan. Oorspronkelijk een voetballer zonder hockeyervaring maar ondertussen beheerst hij het spelletje goed en speelt sinds twee jaar ook mee met de veteranen.

Kortom genoeg redenen om Peter vrijwilliger van het jaar te maken. En we hopen natuurlijk dat hij zich nog lange tijd zal inzetten voor de MHC Weesp.