Vrijwilliger van het jaar: Henk van Streun

2018 9 Januari

Dit jaar is de keuze voor de vrijwilliger van het jaar gevallen op iemand die al jaren op de club rondloopt, zonder dat hij zelf heeft gehockeyd. Hij is de trouwste fan van zijn kinderen en kleinkinderen, die wel hockeyen. Deze vrijwilliger zorgt er al jaren voor dat hij als trekker van de sponsorcommissie geld binnen sleept voor de club. Al vóór 2009 is hij begonnen met het werven van sponsors, zodat de club niet alleen draait op lidmaatschapsgeld. Je ziet hem weliswaar niet met een hockeystick rondlopen of in sportieve kleding, maar wel met de telefoon aan zijn oor om iedereen in Weesp, die bij de Kamer van Koophandel ingeschreven staat te vragen sponsor van de club te worden. Als hij bot vangt, probeert hij het gewoon nog vijf keer of belt de volgende. Hij heeft zich enorm ingezet om het contract met de Rabobank te verlengen en dat is gelukt. Tijdens de bouw van het clubhuis heeft hij er mede voor gezorgd dat de bar is gebouwd en gesponsord door aannemer Vree.

We zijn ontzettend dankbaar als club dat er mensen rondlopen die vrije tijd hebben, maar deze tijd ook, zonder daar iets voor terug te krijgen, stoppen in het voortbestaan van de club. Vrijwilliger van het jaar 2017: HENK VAN STREUN