MHC Weesp eerste sportclub die aan afvalscheiding doet

2017 12 November

Wethouder Tuning benadrukte het nog maar eens zaterdag de 11e november. Belangrijk dat MHC Weesp de volgende stap zet in duurzaamheid.

Na de zonnepanelen op het dak, start de hockeyclub, in samenwerking met de gemeente, met het scheiden van afval. De club zelf heeft de afvalbakken aangeschaft.

Wethouder Tuning (milieu) was bij de plaatsing van de bakken, en riep de kinderen op om het afval voortaan in de juiste PMD-bak te gooien. Wat ze dan ook meteen deden.

Dit initiatief op de hockeyclub kwam tot stand door Gernout Erens en Marco Winkel (beiden bestuurslid van MHC Weesp). "Wie weleens in de prullenbak kijkt in het clubhuis ziet dat we elke week veel kartonnen bekers en PET-flesjes weggooien. En dat is zonde, want het zijn waardevolle grondstoffen. Het leek ons een goed idee om hier iets aan te doen".

Wethouder Tuning:
"Ik ben enorm blij dat de MHCWeesp zo voortvarend te werk gaat. In ons afval zitten veel waardevolle materialen die hergebruikt kunnen worden. Hierdoor zijn er minder nieuwe grondstoffen, energie en geld nodig om nieuwe materialen te maken. Ik hoop natuurlijk dat andere verenigingen in Weesp dit voorbeeld overnemen. Goed voorbeeld doet goed volgen.”