Verslag van de schoolhockeywinnaars

2017 27 Juni

Vorige week woensdag 21 juni is het Kors Breijer hockeyteam uit groep 6 winnaar geworden van alle teams uit de groepen 5 en 6. Het team bestond uit Jorrit Sluyk, Anouk Horvers, Nikita Kuijl, Gianni Timmermans, Nada Bouaich en Esther Bawak, waarvan alleen Jorrit en Anouk ook hockey spelen.

Coach Leo (vader van Gianni) had het team gevraagd wat de beste opstelling zou zijn. Daar kwam uit dat Jorrit op het middenveld ging staan zodat hij zowel bij aanval als verdediging kon helpen, Anouk en Nikita in de verdediging, en de aanval zou bestaan uit Nada, Esther en Gianni. Elk team bestond uit 6 spelers dus een groot voordeel was dat er niet gewisseld hoefde te worden en het team al snel goed op elkaar ingespeeld was. Andere grote voordelen waren de ervaring en hockeykwaliteiten van Jorrit, die zelfs trainer is van sommige tegenstanders...

Al voor de eerste wedstrijd werd er nog even serieus getraind. De wedstrijd tegen De Triangel werd gewonnen met 1-0. Een kwartier daarna werd gespeeld tegen de Tweemaster uit Nigtevecht, en stond de Kors Breijer al snel achter met 0-1... Gelukkig raakten we niet in paniek en zette Jorrit een tandje bij, waardoor de wedstrijd met 2-1 gewonnen werd. Na een tropische groepsfoto en wat "Urban Hockey" training moest er nog tegen twee teams van de vd Muelen Vastwijk gespeeld worden. Ook dat ging goed, zelfs toen er een tijdje met een speelster minder gespeeld moest worden omdat Nikita - die op dat moment samen met Anouk in de aanval stond - een bal hard tegen haar mond had gekregen... Gelukkig was het dragen van een bitje verplicht!

En zo werd het team ongeslagen winnaar van de poule, en mocht gaan spelen in de finalepoule tegen andere poulewinnaars. Het was de hele dag al behoorlijk warm en zonnig geweest, maar het team had veel in schaduw gezeten en kon het de laatste poulewedstrijd wat rustiger aandoen. Die extra energie hadden ze hard nodig, want er moesten twee finalepoule wedstrijden achter elkaar gespeeld worden. De eerste wedstrijd was tegen een ander team van De Triangel, en ook deze werd weer gewonnen. Als ook de laatste wedstrijd tegen (weer) een team van de vd Muelen gewonnen zou worden dan zou het Kors Breijer team kampioen zijn. Dit vd Muelen team was duidelijk sterker dan andere tegenstanders, met vrij veel hockeyers. Toch waren ook deze ervaren hockeyers niet opgewassen tegen de strijdlust die uiteraard van Gianni, Esther en Nada te verwachten is. Mede dankzij enkele prachtige individuele acties van Jorrit werd het kampioenschap binnengehaald!

Terwijl de andere finaleteams nog streden om de 2e of 3e plaats kon het team van de Kors Breijer alvast gaan genieten van een lekker ijsje van Nelis. Bij de prijsuitreiking kon eerst gejuicht worden voor het Kors Breijer team uit de groepen 7/8 dat tweede was geworden. Als laatste werd het Kors Breijer team van groep 6 naar voren geroepen, waar het naast een beker ook een overheerlijke taart als prijs in ontvangst mocht nemen. En die werd daarna lekker door het team opgegeten om alle energie van die dag weer aan te vullen.

Het was dus een heel geslaagde middag, zowel dankzij de goede organisatie van de vrijwilligers bij MHCW, als de ouders en anderen die de kinderen kwamen steunen. Maar vooral dankzij de goede sfeer en samenwerking binnen het team. Volgend jaar doen we zeker weer mee, jullie ook?!

Bekijk hier de foto's (en een paar filmpjes): https://goo.gl/ photos/UpZUH8Mwsqa1UudYA