RCM sporthal sluit in het begin van 2014 de deuren

2019 13 November

RCM sluit in 2014 de deuren. Update 15-11 - Sluit per mei 2014

De sporthal tussen Weesp en MuidenDe sporthal tussen Weesp en Muiden

WEESP - Het Recreatie Centrum Muiden (RCM), de sporthal tussen Weesp en Muiden, sluit begin volgend jaar de deuren. Deze week wordt al gestart met het slopen van een deel van het pand. Een aantal Weesper verenigingen sporten nu nog in het gebouw.

De locatie is nodig voor de ontwikkeling van de nieuwbouwwijk Bloemendalerpolder. In 2009 heeft de provincie Noord-Holland het RCM voor vier jaar in bruikleen gegeven aan de gemeenten Muiden en Weesp. Hierdoor konden sportverenigingen nog vier jaar gebruik maken van de accommodatie. De betreffende sportverenigingen zijn begin deze week geïnformeerd over de sluiting.

Deze week wordt dus al gestart met de sloop van een gedeelte aan de buitenzijde van het RCM. Dit zal de sporters niet hinderen. De betreffende sportverenigingen hebben te horen gekregen dat er in Weesp nog twee sporthallen zijn waar nog uren beschikbaar zijn om te sporten.

Update 15-11

Slordig bericht van " Het weesper nieuws" Het moet zijn: In mei 2014.

Reageer op het nieuws