Beslissing Clubhuis 5-9 en 19-9 Spannend!

2019 3 September

U komt toch ook naar de vergadering van de commissie welzijn op donderdag 5-9 en naar de Raadsvergadering op donderdag 19-9 om 20.00 uur in het gemeentehuis?!
Binnenkort wordt namelijk duidelijk welke bijdrage MHCW krijgt van de gemeente om het clubhuis aan te pakken. Na de Raadsvergadering in juni was er nog een fors gat (7 ton) tussen het bedrag dat de gemeente wilde bijdragen ( 5 ton) en wat voor het clubhuis nodig was. De Raad stuurde de wethouder toen ook terug om opnieuw met MHCW te onderhandelen om nader tot elkaar te komen. De afgelopen maanden zijn opnieuw diverse gesprekken gevoerd. Wij (MHCW) hebben er alles aan gedaan om het gat te verkleinen door o.a. een bezuininging door te voeren op het oorspronkelijke plan (2 ton) en een grotere bijdrage vanuit de club voor te stellen. Het oorspronkelijke gat werd daardoor teruggebracht van 7 ton naar 270.000,-. Helaas heeft de gemeente (het college) nauwelijks water bij de wijn gedaan, zodat er van enige onderhandeling uiteindelijk geen sprake was. Het nieuwe college voorstel aan de gemeente Raad blijft beperkt tot de reeds eerder voorgestelde 5 ton maar met de bereidheid om garant te staan voor een lening van MHCW. We waren erg teleurgesteld over dit voorstel. Het college laat de beslissing om een hoger bedrag beschikbaar te stellen domweg over aan de Raad.
De afgelopen week hebben we daarom met bijna alle fractie voorzitters om de tafel gezeten om de juiste informatie te verstrekken en onze bijdrage toe te lichten. We hopen dat hierdoor de bereidheid is ontstaan om een hoger bedrag beschikbaar te stellen.
Het college voorstel wordt aanstaande donderdag 5 september om 20.00 uur besproken in de commissie welzijn op het gemeentehuis. Ondergetekende zal hier inspreken en een laatste poging doen om iedereen te overtuigen van de noodzaak.
Vervolgens wordt op donderdag 19 september in de Raadsvergadering die begint om 20.00 uur een definitieve beslissing genomen. Ook daar zal ik inspreken.
Beide vergaderingen zijn openbaar en ik nodig alle leden uit om hierbij aanwezig te zijn. Uw steun is zeer welkom!!

Na 19-9 weten we dus waar we aan toe zijn en hoeveel we kunnen besteden aan een nieuw clubhuis. Mogelijk dat de plannen moeten worden herzien. Zodra er duidelijkheid is zal er een Buitengewone Ledenvergadering worden georganiseerd waar wij u volledig zullen informeren en keuzes en te nemen beslissingen aan u zullen voorleggen. Na goedkeuring in ALV kunnen we echt aan de slag met het bouwen van een nieuw clubhuis.
U hoort hier zsm meer over.

Uw voorzitter,
Cor Bos