Derde veld!

2019 15 Maart

Het is gelukt! De eerste horde is genomen! Het 3e veld komt er!
MHCW gefeliciteerd, en iedereen die hieraan heeft meegewerkt heel erg bedankt!

Gisteren avond 14-3 heeft de Gemeenteraad van Weesp unaniem besloten om een krediet te verlenen voor de verhuizing van handbalvereniging WeHave en de aanleg van een 3e veld voor MHC Weesp. Er is de afgelopen tijd veel energie gestoken in overleg en onderhandelen met gemeente en andere betrokkenen. We zijn dan ook erg blij met dit resultaat.
Voorafgaand aan de Raadsvergadering heeft ondergetekende namens de MHC en voorzitter Edwin Hoving namens WeHave een laatste pleidooi gehouden bij de Raad om toch vooral positief te beslissen. Nadat er vanuit de diverse fracties kritische vragen werden gesteld, kwam er toch al snel een kentering en werd duidelijk dat alle fracties positief stonden tegenover het voorstel. We kunnen nu snel aan de slag en beginnen met de voorbereidingen voor de aanleg van het 3e veld zoals het aanvragen van vergunningen, afspraken maken met uitvoerders, afstemming met WeHave, e.d. We gaan er alles aan doen om het nieuwe veld bij aanvang van het nieuwe competitiejaar (september 2013) speelklaar te hebben. Of dit gaat lukken is nog de vraag omdat de planning krap is, maar we gaan de uitdaging aan om het veld zsm gereed te krijgen!

Onze eerste wens is hiermee in vervulling gegaan! Nu gaan we vol door om de 2e noodzakelijke aanpassing, namelijk het clubhuis, te realiseren. De wethouder en enkele fracties hebben al aangegeven dat ook hierover voor de zomer een beslissing moet worden genomen om het dossier MHCW in z'n geheel te kunnen sluiten. Volgende week zitten we hiervoor alweer bij de gemeente om de voortgang te bespreken en voorbereidingen te treffen.

Ik wil in ieder geval de Gemeenteraad van harte bedanken voor dit voor MHCW positieve besluit. Ook wil ik alle mensen die betrokken zijn geweest bij de onderhandelingen en voorbereidingen feliciteren en bedanken voor dit fantastische resultaat.

Cor Bos
Voorzitter MHCW

Henk Alberts

16-3-2013 @ 12:19:21 |Henk Alberts

Henk Alberts

16-3-2013 @ 12:22:00 |Moest staan ..S U P E R !

Reageer op het nieuws