nieuw seizoen

2019 31 Augustus

Beste leden,

Het nieuwe seizoen gaat weer van start. De trainingen zijn weer begonnen en alle teams bereiden zich voor op de competitie.
We zijn erg blij dat we bij een aantal seniorenteams nieuwe leden mogen begroeten en heten hen dan ook van harte welkom. Zowel bij heren 1 als dames 1 zijn nieuwe spelers gekomen en lijken er sterker op te zijn geworden. Dit belooft wat! Maar niet te vergeten zijn bij heren 2 ook veel nieuwe gezichten te zien. Als ik me niet vergis gaat dit team zich komend seizoen profileren tot een gezellig maar ambitieus team die zo hoog mogelijk wil eindigen. Zij gaan dan ook 2 keer per week trainen. Ook dames 2 is opnieuw sterk verjongd en we hopen dat dit team steeds meer de aansluiting met Dames 1 zal vinden. Dames 3 is ook flink veranderd. Een team dat vooral gezelligheid wil combineren met goed hockey. Ook de overige seniorenteams zijn goed gevuld en kunnen er tegenaan. Onze nieuwe Technisch Commissaris Joost Bollen heeft zijn handen vol gehad om alle seniorenteams in te delen en te voorzien van een trainer/coach. Alleen voor Dames 3 wordt nog naar een trainer gezocht die 1 x pw dit leuke team wil trainen. Dus als iemand dit wil doen, neem contact op met Joost Bollen. Joost is in ieder geval met veel enthausiasme en inzet met zijn taak als TCsenioren begonnen en wordt hierbij ondersteund door een TCseniorenteam:
Marleen Blom coördinator dameslijn.
Gernout Erens herenlijn
René Fornier coördinator veteranen heren
Frans Knuver coördinator trimmers
Erik Nuhn coördinator zaalhockey

Ook de jeugdcommissies hebben weer enorm veel werk verzet om het nieuwe seizoen voor te breiden, de jeugdteams in te delen en de nodige trainers te vinden. Ook nu is dit weer gelukt. De jeugd is verweg onze grootste afdeling. Daarom verdienen alle leden van de diverse jeugd commissies onder aanvoering van Rob Christoffel een groot compliment.
Het aantal jeugdleden is dermate toegenomen dat we zelfs op de zaterdag veldruimte hebben moeten huren in Almere. Hopelijk is dit snel opgeslost als het 3e veld is gerealiseerd.

Accommodatie:
Zoals jullie weten zijn we al lange tijd bezig om een nieuw clubhuis en een 3e veld te realiseren. Samen met de gemeente hebben we daarvoor plannen ontwikkeld. Nu is het woord aan de politiek. En het lijkt erop dat hier wat schot in komt. Inmiddels zijn er een aantal opties in het college besproken en er zijn keuzes gemaakt die na uitwerking worden voorgelegd aan de Gemeenteraad. Zoals het er nu naar uit ziet wordt in november een beslissing verwacht.
Zodra er meer duidelijkheid is zal ik u uiteraard informeren en openheid van zaken geven. De komende weken wordt het overleg met de gemeente vervolgd en we duimen voor een goede afloop. Ik kan op dit moment nog niet te veel in details treden maar ik ben positief gestemd.

Gezelligheid:
MHCW wil het alle leden naar de zin maken. gezelligheid na de wedstrijden hoort daar ook bij. De evenementencommissie jeugd en senioren zijn dan ook zeer aktief om hier invulling aan te geven in samenwerking met de barcommissie.
In ieder geval is aanstaande zaterdag een jeugdtoernooi georganiseerd als kick-off voor het nieuwe seizoen en zondag is er rond een oefen drieluik van heren1een toernooi voor de senioren. Een erg leuke start voor het nieuwe seizoen.

Ik wens iedereen veel speelplezier en gezelligheid.

Cor Bos
Voorzitter MHCW