Overleg senioren groot succes!

2019 3 Juli

Afgelopen maandagavond 2-7 heb ik met een groot aantal senioren (aanvoerders en andere betrokkenen) de koppen bij elkaar gestoken om een aantal problemen met betrekking tot de technische commissie senioren te bespreken en op te lossen. Zoals bekend zijn we onder andere al lange tijd op zoek naar een nieuw bestuurslid TC senioren.
Vrijwel van ieder seniorenteam was er een afvaardiging aanwezig (behalve D3, VetB). We kunnen stellen dat het overleg zeer geslaagd is geweest. Er zijn belangrijke resultaten geboekt, waar ik erg blij mee ben.

In de eerste plaats heeft Joost Bollen (speler H2) zich bereid verklaard om in ieder geval voor komend jaar de bestuursfunctie TC senioren op zich te nemen, met de intentie om ook daarna door te gaan. Ik ben uiteraard erg blij dat hij de handschoen oppakt en wil Joost van harte welkom heten in het bestuur. Aangezien de functie voor Joost nieuw is, zal ik hem (zeker in het begin) ondersteunen en inwerken en zal Ronald Zondervan als voormalig TC senioren voor een goede overdracht zorgen. Uiteraard kan Joost ook op de steun van alle bestuursleden rekenen.
Daarnaast heeft René Fornier zich aangemeld als contactpersoon/coördinator voor de heren veteranen. Hierdoor is er nu een goede groep vrijwilligers om als technische commissie senioren te kunnen funtioneren, waarbij taken meer zijn verdeeld.

De Technische commissie senioren ziet er als volgt uit:
Joost Bollen    -    Technisch commissaris, voorzitter commissie en bestuurslid
Marleen Blom  -    coördinator/contactpersoon dameslijn
René Fornier   -    coördinator/contactpersoon heren veteranen
Frans Knuver  -    coördinator/contactpersoon trimhockey
Erik Nuhn       -    coördinator/contactpersoon zaalhockey

Joost (met ondersteuning van mij) zal optreden als coördinator/contactpersoon voor heren1 en 2 en is natuurlijk verantwoordelijk voor het totale senioren beleid.

Op grond van bovenstaande verdeling kun je zien bij wie je in eerste instantie terecht moet als je vragen hebt. Emailadressen en telefoonnummers worden zsm op de site van MHCW vermeld.

Verder zijn de volgende afspraken gemaakt:
Trimgroep: Dames 2 zal Eddie-Peter, trainer van de trimgroep gaan ondersteunen met 2 assistent-trainers.
Heren 2: Heren VetA (coördinatie Erik Nuhn) zal heren 2 1 x p.w gaan trainen. Voor de 2e training blijft Titus Brandsma beschikbaar. Dit wordt nog met H2 besproken.
Dames 2: Er zijn opties om de trainer/coach voor D2 in te vullen. Marleen Blom, ikzelf en de nieuwe TC Joost Bollen zullen dit oppakken en z.s.m. invullen.
Dames 3: Voor dit team moet nog een trainer worden gevonden. Een mogelijkheid is dat H2 dit gaat invullen.Daar gaan we binnenkort verder over praten. Maar heeft ú interesse om dit te doen, neem dan contact op met Marleen Blom.
Dames VetA: Marleen Blom blijft de trainer.
Dames1 en heren 1: De trainer/coach functie is al ingevuld door resp. Leon van Hennik en Elmarie Ferreira.
Assistent trainer D1: Uitgangspunt is dat H1 deze gaat leveren.
Manager heren 1: Moet nog worden gevonden, heren 1 zal zich hiervoor ook zelf inspannen. Heeft ú interesse, laat het dan weten.
Dames 1: gaan bespreken of zij een jeugdteam kunnen adopteren om te gaan trainen. Zij zullen dit kortsluiten met Rob Christoffel.
Trainingsschema: zodra alles duidelijk is wordt het schema definitief gemaakt. Er kunnen hier en daar wat wijzigingen komen.
Aanvang trainingen nieuwe seizoen: Vanaf de week van 6 augustus.
Aanvang competitie: Voor de meeste seniorenteams 9 september.

Indeling teams:
Inmiddels zijn in samenwerking met Marleen Blom de damesteams 1, 2, 3, vetA ingedeeld. Deze worden zsm op de site geplaatst.
Het heren1 team is ook zo goed als rond maar wordt mogelijk nog aangevuld met spelers van buitenaf.
Belangrijk is dat er volgend seizoen een volwaardig en fanatiek H2 kan worden samengesteld uit bestaande en oud-leden. Er worden nog afspraken gemaakt over o.a. de trainings intensiteit, de trainingsdagen, integratie/samenwerking met H1, e.d.

Résumé:
Het was een zeer positieve bijeenkomst. Samen hebben we veel kunnen oplossen.
Op een paar punten na is alles gereed voor het nieuwe seizoen.
Met de nieuwe TC senioren Joost Bollen worden z.s.m. verdere afspraken gemaakt.
Maandag 13-8 zal de nieuwe TC senioren Joost voor de eerste maal de bestuursvergadering bijwonen.

Ik wil iedereen bedanken voor de medewerking en het meedenken. Zo zie je maar weer:
"Samen doen is altijd winnen".

Cor Bos

Iva Hofste

21-7-2012 @ 23:10:36 |klinkt goed Cor!

Reageer op het nieuws