Accommodatie - nieuws!

2019 14 Oktober

Beste leden,

In het laatste digitale Vechtertje heb ik al een update gegeven over de gesprekken die gaande zijn met betrekking tot een 3e veld en een nieuw clubhuis. Inmiddels zijn er nieuwe ontwikkelingen. Aangezien dit nieuws binnenkort wel in de krant zal komen leek het mij goed om u alvast te informeren. Het bestuur van MHCW heeft van de gemeente zeer recent een brief ontvangen waarin zij hun standpunt aangegeven ten aanzien van de problematiek van onze vereniging en het sportcomplex aan de s’Gravelandseweg. De gemeente heeft deze brief ook aan WeHave, WVGV en alle raadsleden gestuurd. In de brief geeft de gemeente duidelijk aan dat men ruimte wil creëren om de plannen van MHCW te kunnen realiseren ten aanzien van de aanleg van een broodnodig 3e veld en aanpassing van het clubhuis.

In verband hiermee worden er door de gemeente thans gesprekken gevoerd met de handbalvereniging WeHave en WVGV om een verhuizing van WeHave naar de Papelaan en een samenwerking met WVGV mogelijk te maken. Beide verenigingen hebben aangegeven open te staan voor deze mogelijkheid en met elkaar in gesprek te willen gaan. Waar deze gesprekken toe gaan leiden is nog afwachten, maar er lijkt wel sprake te zijn van een doorbraak.

Uiteraard hopen wij dat de gemeente en beide verenigingen overeenstemming zullen bereiken zodat MHCW de volgende stap kan zetten om de accommodatie aan te passen en uit te breiden.

In dit verband wil ik u dan ook alvast wijzen op de komende ALV die wordt gehouden op dinsdagavond 29 november. Tijdens de ALV wordt u verder geïnformeerd over het proces waarbij de Gemeente en MHCW gezamenlijk optrekken en de stand van zaken rond een 3e veld en een nieuw clubhuis. Wilt u op de hoogte blijven? Dan raad ik u zeker aan om op de ALV te komen.

Uiteraard zult u tijdig voor de ALV worden uitgenodigd, maar noteer deze datum alvast in uw agenda.

Cor Bos

Reageer op het nieuws