Zin in goede koffie of een vers getapt biertje dit seizoen?
Nieuws van de barcommissie, over;
1.
Vrijwilligers barcommissie (urgent)
Het nieuwe hockeyseizoen gaat beginnen, maar helaas zijn wij er nog niet klaar
voor. Voornaamste reden; we missen vrijwilligers die mee willen helpen in de
barcommissie.
Zonder een nieuwe groep vrijwilligers, kunnen we helaas niet goed starten met
het seizoen en zullen we op sommige momenten het clubhuis, bar en keuken
gesloten moeten houden.
Welke hulp hebben we nodig en kunnen we met spoed gebruiken:
Horeca
manager
Deze (betaalde) functie staat al een tijdje open, helaas nog
zonder resultaat. Zie ook een eerder bericht op de site. Weet jij iemand, of heb jezelf
interesse laat het dan snel weten aan Kathelijn Straatemeier.
Zaterdagochtend coördinator (2-3 personen)
Op
zaterdag wordt de bardienst ingevuld door ouders; de een is wat meer ervaren
dan de ander, maar altijd zijn er vragen. Jij bent het eerste aanspreekpunt.
Ook ben je aanspreekpunt voor de meiden die in de keuken broodjes en tosti’s
klaar maken. Een mooie taak voor als je toch al als ouder aanwezig bent voor de
wedstrijden van een van je kind(eren).
Zondag-coördinator*
Voorlopig
wordt ook de zondag ingevuld door vrijwilligers. Daarnaast zoeken we iemand die
de eind-coördinatie heeft (tegen een vergoeding) en aan het einde van de
bardienst alles netjes afsluit, je dient hiervoor 18+ te zijn.
Keukenhulp zondag (1-2 personen)
Voor
in de keuken zoeken we Jeugd-leden (A/B jeugd), die broodjes maken, lunches
verzorgen en de frituur bemannen.
Bardienst
doordeweeks*
Op
de doordeweekse avonden willen we bardiensten ook bemand hebben. Naast dat dit
verplicht is vanuit onze vergunning, merken we ook dat niet alle teams
zich op doordeweekse avond aan de regels houden. Daarom kan je zelf nu ook
indelen op een avond om je bardienst te draaien. Aan welke regels we ons
allemaal moeten houden, lees je verderop.
Inkoop (1 persoon)
Voor
de inkoop en de bestellingen van de Horeca zoeken we iemand die kan
helpen en ondersteunen zodat we altijd genoeg voorraad hebben.
*deze taken hopen we op termijn bij een horeca manager neer te kunnen leggen
2. Regels
Wat zijn ook al weer de regels
waar we ons aan moeten houden?
- Roken: MHC Weesp heeft zich aangesloten bij de Rookvrije Generatie. Op het complex van MHC Weesp mag er niet gerookt worden.
- Schenken van alcohol: Wij schenken geen alcohol aan leden en bezoekers die jonger zijn dan 18 jaar. De gemeente Weesp controleert of verenigingen zich aan de wet houden. We kunnen een zeer hoge boete krijgen wanneer wij toch alcohol verkopen aan leden en bezoekers onder de 18 jaar.
- Openingstijden: uiterlijk om 23:00 uur moet het clubhuis en de kleedkamers afgesloten zijn en het terras opgeruimd. In het weekend is dit tot een uur na de laatste wedstrijd.
- Alcohol
wordt alleen geschonken gedurende de volgende tijden:
Maandag – Donderdag: 20.00 - 22.45
Vrijdag:17.00 - 22.45
Zaterdag:16.00 -een uur na de laatste wedstrijd*
Zondag:13.00 - een uur na de laatste wedstrijd*
*tot uiterlijk 22:45 uur
- Betaling: Bij MHC Weesp kan alleen met pin betaald worden en alle verkopen worden direct afgerekend.
- Het zelf meenemen van alcoholische dranken is niet toegestaan, ongeacht de leeftijd of evenement. Het meebrengen en eten voor bijvoorbeeld teamlunches is alleen toegestaan na toestemming van de barcommissie.
- Alleen diegenen die bardienst hebben mogen zich achter de bar en in de keuken bevinden, evenals barcommissie- en bestuursleden, voor overige leden is het hier niet toegestaan.
- IVA
certificaat: Volgens gemeentelijke Drank- en Horeca vergunning
moet er bij alcohol schenken tenminste één lid gekwalificeerd met IVA
certificaat aanwezig zijn. Als club lopen we bij controle een risico op
een boete. Het is een kleine moeite om dit certificaat te halen, het kost maar
een half uurtje en je doet dit allemaal digitaal. Je haalt het makkelijk
via www.nocnsf.nl/iva.Het
je een certificaat, stuur dit dan door naar ons.
3.
Teamlunches
We willen het zo organiseren dat
we op zondag ook team lunches gaan aanbieden, hiermee is het zelf meenemen van
lunches door teams op zondag niet meer toegestaan. Wil je met je team gebruik
maken van een team-lunch op zondag? Mail ons 2 weken van te voren, dan regelen
we iets voor je team.
4. Bardienst zelf indelen (dat kan nu al voor
komende weekenden)
Als lid van MHC Weesp en als
ouder van een kind dat lid is, heb je bepaalde rechten en plichten. Daar hoort
het doen van bardienst en fluiten van wedstrijden bij. Deze diensten kan jezelf
indelen. Wel zo handig, want dan wordt je niet ingedeeld op een dag dat het
niet uitkomt, bijvoorbeeld tijdens een toetsweek.
Het is per lid verplicht om 3x per jaar een bardienst van circa 2 uur te doen.
Bij leden onder de 18 jaar wordt de bardienst door ouder of voogd gedaan. De
bardienst kun je zelf inplannen als je inlogt op de website of via de LISA app.
De bardienst mag niet overgedragen worden aan een jeugdlid. De wedstrijdtafel
is onderdeel van de bardienst, waarbij je als extra taak hebt om bezoekende
teams te ontvangen en scheidsrechters te ontvangen. Meer informatie over
de bardienst vind je hier. Binnenkort volgt ook een uitgebreide
bardienst-instructie
Leden die zichzelf niet
inplannen, worden ingedeeld door de barcommissie. Dit zal zijn op de
openstaande plekken die nog beschikbaar zijn. We plannen deze plekken een week v.t.v. in. Deze indeling wordt bevestigd
via een email*.
Het is niet mogelijk om de bardienst af te zeggen, zelf ruilen
of een vervanger zoeken mag/kan wel.
*kijk in de LISA app met welk emailadres je bij MHC Weesp geregistreerd staat. Een aanpassing hierop kan je zelf in LISA doen.
5. Assortiment en prijzen
Komende periode gaan we wat
aanpassingen doen in het assortiment, zo willen we fruit toevoegen. Heb je
goede ideeën hiervoor, laat het ons weten.
Ook zullen een aantal prijzen aangepast worden. Dranken in flesjes stijgen
i.v.m. de doorbelasting van statiegeld. Water daarentegen verlagen we in
prijs, we vinden gezond eten en drinken belangrijk, vandaar hierop geen
prijswijziging.
Op bier hebben we ook een prijsaanpassing gedaan, we hebben al jaren dezelfde
verkoopprijs, maar hebben helaas aan de inkoopkant te maken gehad met
prijsstijgingen die we eerder nooit doorbelast hebben.
We hopen op een mooi seizoen en iedereen weer in ons mooie clubhuis aan de bar te mogen ontmoeten!
De
barcommissie
[email protected]