Wijzigingen vanaf 5 juni: 27+ers mogen onderling wedstrijden spelen

2021 1 Juni

Vanaf 5 juni mogen jeugdteams weer competitie spelen, kunnen ook de hockeyers van boven de 27 jaar trainingspotjes op de club afwerken en is publiek bij het Europees Kampioenschap toegestaan. Ook het biertje na de training is weer mogelijk.

Partijtjes voor 27+ senioren
De overheid heeft besloten dat alle senioren vanaf 5 juni weer partijen mogen spelen op de training en onderling wedstrijden op de clubs mogen afwerken. Tijdens het sporten hoeven zij onderling geen 1,5 meter afstand te houden. De KNHB heeft, zo laat ze op haar site weten, de hoop nog niet opgegeven dat de senioren bij de volgende versoepelingen ook toestemming krijgen om competitiewedstrijden te spelen. De KNHB zegt indien mogelijk dan ook voor senioren wedstrijdaanbod te creëren.

Competities voor jeugd
Jeugd tot en met 17 jaar mogen wedstrijden spelen tegen andere clubs. Je regelt als team hiervoor zelf een tegenstander en reserveert een veld via het wedstrijd secretariaat: [email protected].

Biertje op de club
Publiek is nog niet toegestaan bij wedstrijden op de eigen club. Wel mogen het terras en het clubhuis open. De regels voor het gebruik van het terras vind je in dit document.

Clubhuis
Om extra schoonmaakkosten te vermijden willen we kleedkamers en douches nog even gesloten houden.

Publiek bij EK hockey
Van 4 t/m 13 juni is in het Wagener Stadion het EK Hockey. Onder de voorwaarde ‘testen voor toegang’ is daar publiek toegestaan. Binnen het stadion geldt wel de 1,5 meter afstand. De capaciteit in het stadion is hierdoor beperkt. Er zijn nog enkele kaarten te koop via de EK-site: rabo-eurohockeychampionships2021.nl