Zaalhockey

Het zaalhockeyseizoen is van 9 december 2023 tot 11 februari 2024, hieronder alle belangrijke informatie.

Teamindeling
De teamindeling vind je achter de login op de website. Ga naar www.mhcweesp.nl

• Klik op ‘Inloggen’ bovenaan in het menu op de website;
  • Log in met je lidnummer en wachtwoord;
  • Een nieuw scherm opent. Ga dan in het menu bovenaan naar ‘Club’;
  • Kies in de oranje balk boven voor ‘Documenten’ (rechts boven);
  • Ga dan naar ‘Zaalhockey’.

Speeldata 2023-2024
December 9/10, 16/17, 23/24
Januari  06/07, 13/14, 20/21, 27/28
Februari 03/04, 10/11
Elk team speelt ca 6 keer (verspreid over deze data)

Trainingsschema
Het trainingsschema is hier te vinden. Wijzigingen kunnen nog doorgevoerd worden. Het definitieve schema zal in LISA te vinden zijn.
Trainingen vinden plaats in Aetsveld, op t Vechtstede en in Driemond. In de kerstvakantie zijn er geen trainingen.
LET OP: op een aantal data zijn sommige zalen niet beschikbaar (Aetsveld gesloten op 5/12, de Blijk in week 49), in overleg met deze teams zullen we kijken naar een alternatief trainingsmoment en locatie.

Wedstrijdschema
In de bijlage is het voorlopige wedstrijdschema te vinden (filter voor jouw team op kol D).

De wedstrijden zijn altijd in het weekend op een zaterdag of een zondag. Vaak ook aan de randen van de dag, omdat het lastig is om ‘normale’ tijden te huren in sportzalen. We hebben geen eigen zaal in Weesp en moeten deze delen met andere sportclubs. Dit wordt gecoördineerd door de KNHB.

We spelen per competitie-speeldag in een bloksysteem:
3 teams spelen in blokken van 2 uur elk 2 wedstrijden van 30 minuten (een drieluik).
De poules bestaan doorgaans uit 7 teams waarbij elk team 6 speeldagen (a 2 wedstrijden) speelt.

Jongste Jeugd
Alleen de 010 tallen doen mee met de bondscompetitie. Overige Jongste Jeugd teams krijgen een mini competitie aangeboden in de sportzaal in Driemond in januari. Meer informatie hierover volgt tzt via de Jongste Jeugd commissie

Materiaal
Voor zaalhockey zijn speciale binnensportschoenen (met zolen die niet afgeven) en een handschoen met dichte vingers verplicht. Een speciale zaalhockeystick wordt sterk aanbevolen.

Keepers
Vlak voor de start van het zaalseizoen ontvangen alle keepers de benodigdheden om de zaal in te gaan. De coaches van de teams zonder vaste keeper en de vaste keepers kunnen een afspraak maken via: [email protected]

Contributie

De contributie voor het zaalhockey wordt apart van de reguliere contributies geheven en zal in januari gefactureerd worden. Zie pagina Contributie

Inschrijving voor uitsluitend het zaalhockey seizoen is ook mogelijk, in dat geval worden de zaalhockey contributie en de helft van de reguliere inschrijfkosten geïncasseerd.

Zaaldienst
Zaaldienst met scheidsrechters organiseer je als team alleen bij thuiswedstrijden waarbij het team zaaldienst heeft (doorgaans in Aetsveld, maar dat kan ook in bijv de sporthal van Almere of Laren kan zijn). De zaaldienst houdt de tijd en stand bij en ziet er op toe dat het DWF (digitaal wedstrijd formulier) wordt ingevuld door scheidsrechters en coaches.

Fluiten in de zaal

Elk team heeft twee keer zaaldienst. Dan moet je ook de drie wedstrijden van het blok fluiten (dus ook de tussenwedstrijd). De scheidsrechters mogen ouders zijn, maar kunnen ook bekenden of oudere broers/zussen zijn. Zolang er rekening wordt gehouden met het spelniveau en ze een scheidsrechterskaart hebben.

Ervaring leert dat het verstandig is om drie scheidsrechters te regelen, omdat het behoorlijk intensief is om drie wedstrijden achter elkaar te fluiten.
O1O- teams regelen hun eigen spelbegeleider per wedstrijd, zoals op het veld.

Zaalregels

KNHB Briefing scheidsrechters zaal 2023-2024 - YouTube