Jongste Jeugd

Kinderen tussen de 5 en 10 jaar horen bij de jongste jeugd. Je mag lid worden van MHC Weesp in het jaar dat je voor 1 oktober 6 wordt.
Informatie over het lidmaatschap voor de Jongste Jeugd van MHC Weesp.
Voor vragen neem contact op met de jongste jeugd commissie via: [email protected].

Trainingen
Informatie over de trainingen van de jongste jeugd

Nog geen lid en wil je proeftrainen?

Teams Leeftijd Wedstrijd Doel
Funkey 5-6 jaar (groep 2) 3 tegen 3 Spelenderwijs met hockey kennis maken. Geen officiƫle wedstrijden
Benjamin 6-7 jaar (groep 3) 3 tegen 3 Spelplezier en lekker bewegen, je doet mee met Boskaboutertoernooi 5 zondagochtenden
F-jeugd 7-8 jaar (groep 4) 3 tegen 3 Spelplezier en leren hoe hockey echt gaat. Competitie op zaterdagochtend
E6-jeugd 8-9 jaar (groep 5) 6 tegen 6 Competitie op zaterdagochtend
E8-jeugd 9-10 jaar (groep 6) 8 tegen 8 Competitie op zaterdagochtend

Wat hebben de kinderen nodig als ze gaan hockeyen

Spelregels
Ouders zijn belangrijk
Bij de jongste jeugd begeleiden de ouders de wedstrijden van hun eigen kinderen. MHC Weesp is een hockeyclub voor haar leden en wordt gerund door leden en heel hele hoop vrijwilligers. Als lid van een vereniging heb je rechten en plichten. [link: lidmaatschap/rechten en plichten].

Samenstelling teams
De samenstelling van de jongste jeugd teams vindt plaats op basis van leeftijd en sociale overweging, dus samen met vriendjes en vriendinnetjes in een team. In de F en E6 blijven de kinderen meestal bij elkaar. In de E8 worden de teams opnieuw ingedeeld.

Club informatie
Via de LISA app kan je zien wanneer je kind trainingen en wedstrijden heeft en blijf je op de hoogte van activiteiten.

Evenementen
Naast de trainingen en wedstrijdjes organiseert de Jongste jeugd Evenementencommissie elk jaar leuke evenementen, zoals het ouder-kindtoernooi, een zwarte pietentraining en een Paastoernooi.