clubhuis_schenking

Beste leden, ouders, familie en vrienden van MHC Weesp,

MHC Weesp timmert hard aan de weg. Een nieuw waterveld en een mooi, nieuw clubhuis. Gefinancierd door de gemeente, de club en een banklening. Maar daarmee zijn we er nog niet. Nog meer lenen is onverantwoord vindt de ALV. Daarom doen we een beroep op uw vrijgevigheid, met verschillende acties., waaronder deze fiscaal voordelige: de aftrekbare schenking.

Fiscaal aftrekbare schenking
Als club hebben we de mogelijkheid om een via een notaris een "stichting” op te richten. Elke schenking aan die stichting is voor u fiscaal aftrekbaar.

De schenking, groot of klein, kunt u altijd aftrekken, omdat geen drempelbedrag geldt. Als u onder het tarief van bijvoorbeeld 52% valt, dan betaalt de fiscus ruim de helft mee! Daarnaast hoeft de club over de schenking geen belasting af te dragen.

Doel
Deze actie houdt in dat u, uw familie of een vriend(in) een bedrag schenkt, waarmee een deel van de inrichting van het clubhuis en de keuken kan worden betaald. Alle schenkers worden met naam "vereeuwigd”  op een mooi bord in het clubhuis.

Hoe?
We organiseren dit in samenwerking met een notaris. Voordat wij kosten gaan maken voor het oprichten van een stichting willen wij graag vooraf inventariseren hoeveel mensen tot een schenking bereid zijn met een indicatie van het eventueel te schenken bedrag.

Interesse?
Hebben we u warm kunnen maken voor een fiscaal vriendelijk gebaar naar de club? Zit u de komende jaren gezellig op ‘uw eigen barkruk’ aan de bar? Ziet u de standen van hoofdklasse hockey live in het clubhuis op ‘uw flatscreen’? Kunnen uw kinderen relaxed limonade drinken op ‘uw bank’?

Stuur dan meteen een e-mail naar [email protected]

Zet daarin uw naam, telefoonnummer en het eventuele bedrag dat u wilt schenken en we nemen snel contact met u op. Uw gegevens worden uiteraard zeer vertrouwelijk behandeld.

Met vriendelijke groet,

Reinier Mommaal, Ard Roelvink en Anton Slabbers (coördinatoren commissie schenkingen ).