Babet speelt in het districtsteam van Midden Nederland

2019 30 Oktober

Babet Verschuur speelt bij MHC Weesp in MB1 en zit in het districtsteam meisjes C van Midden Nederland. In de herfstvakantie speelde Babet mee op de districtsontmoetingsdagen. Hockeyland Nederland is ingedeeld in 6 districten, waaronder Midden Nederland. Met de districtsteams wil de KNHB talent op vroege leeftijd herkennen en voorbereiden op het spelen op hoog niveau. We zijn trots dat een speelster uit Weesp in het districtsteam zit, daarom een paar vragen aan Babet.

Hoe kom je in een districtsteam?

Om in het districtsteam te komen, moet je door de club opgegeven worden om selectie te mogen doen. In mei waren er twee selectierondes. Aan de eerste selectieronde deden ongeveer 60 meisjes mee. Ik mocht door naar de tweede selectieronde. Daar deden 40 meisjes aan mee. De dag daarna werd op de KNHB site gepubliceerd wie er door waren. Ik zat bij de laatste 22 speelsters. Ook waren er drie keepsters geselecteerd. Begin september zijn de districtstrainingen begonnen. Vlak voor de herfstvakantie zijn er nog 7 speelsters afgevallen. Ik gelukkig niet!

Hoe vaak train je per week?

Ik train drie keer in de week. Mijn team op MHC Weesp traint drie keer 1,5 uur. Op maandag train ik meestal niet in Weesp, maar doe ik mee met de districtstraining. De districtstraining duurt 2 uur, dus in totaal train ik 5 uur per week.

Wat is anders aan het hockeyen in het districtsteam?

Het grootste verschil is dat alles op een hoger tempo gaat. Ik speel met meiden die allemaal goed kunnen hockeyen en heel graag de top willen bereiken. Er wordt ook veel van ons gevraagd, zoals het zelf bepalen wat je doelen zijn en bedenken hoe je dat kan bereiken. Mentaal wordt er ook meer gevraagd. Als je een vraag stelt, vragen ze jou dingen waardoor je indirect je eigen vraag beantwoordt.

Hoe was het om mee te doen aan de districtsontmoetingsdagen?

Het was heel erg leuk. We hebben twee wedstrijden gespeeld, tegen Oost-Nederland (5-0 gewonnen) en Zuid-Holland (3-1 verloren). Iedereen kan erg goed hockeyen en je kan een beetje inschatten hoe goed je bent in vergelijking met de rest van de Nederlandse C meisjes.

Hoop je in het Nederlands team te komen?

Ja, natuurlijk! Er bestaat geen Nederlands C team, maar je kunt vanuit het district geselecteerd worden voor het opleidingsteam van de B-jeugd en van daaruit kan je doorstromen naar Nederlands B-team. Het zou mij heel gaaf lijken om uiteindelijk in het Nederlands team te komen, maar dat is nog een hele lange weg.

Er zijn nog geen reacties, plaats uw reactie hieronder

Reageer op het nieuws