In Memoriam Erik Endert (31 augustus 1951 – 8 mei 2018)

2018 15 Mei

Op 8 mei jongstleden is geheel onverwacht ons oud-bestuurslid en oud-speler Erik Endert overleden. Erik was penningmeester van MHC Weesp in de jaren negentig. Uiteindelijk had het hockeyvirus ook bij Erik toegeslagen. Zijn vrouw Thecla, Lid van Verdienste van de MHC Weesp, was een hockeyster van origine en ook zijn kinderen Wouter en Femke hockeyde fanatiek bij MHC Weesp dus kon hij niet achterblijven. De zaterdagochtend veteranen werd de start! Al gauw ging Erik competitie hockeyen op de zondag. Vele jaren heeft hij gehockeyd in het elftal met o.a. Teun Vetter, Theo van Kan en Wolter de Greve. Ondanks hun verhuizing naar de Hilversumse Meent bleven Erik en Thecla actief op MHC Weesp. Thecla bleef trainingen geven en zat in de jeugdcommissie. Zijn drukke baan als klinisch chemicus weerhield Erik er niet van om penningmeester in het bestuur te worden.

Buiten alle bezigheden was Erik een Bourgondiër! Gezellig een biertje drinken, lekker eten zijn termen die goed bij hem paste. Al een aantal jaren was hij niet meer lid van onze vereniging maar hij bleef de club wel volgen. Vorig jaar ging Erik met pensioen om te genieten met zijn Thecla van hun kinderen en kleinkinderen. Helaas heeft dat niet lang mogen duren! De herinneringen zijn het enige dat nu nog rest. We zullen deze koesteren!

Wij wensen Thecla, Wouter, Femke en de overige familieleden heel veel sterkte met het verwerken van dit grote, plotselinge verlies!

Namens het bestuur en de leden van de MHC Weesp,

Cees Sluyk